dimecres, 22 de juny del 2016

Data de realització: 20 Juny 2016

Itinerari i Crònica

Des de Meranges

Des de Barcelona i després de creuar el túnel del Cadí, prendrem la N-260 en direcció a Puigcerdà i una mica abans d'arribar al poble de Ger, ens desviarem a l'esquerra GIV-4031 per pujar fins a Meranges (1.539 m), el municipi situat a més alçada sobre el nivell del mar de Catalunya. Travessarem el poble i des d'aquí, ens enfilarem muntanya amunt, per una pista d'uns 10 quilòmetres. Més de la meitat són de pista asfaltada. L’ultim tram abans d'arribar al refugi se'ns pot fer una mica pesat perquè el camí és força estret i pedregós “difícil el pas de dos vehicles”. Les vistes mentre anem pujant són de vertigen, però sense dubte, espectaculars.

Des de Guils de Cerdanya

Des de Barcelona i després de creuar el túnel del Cadí, prendrem la E-9 en direcció a Puigcerdà. Des d’aquí agafar la N-260 cap a La Seu d’Urgell fins a la següent rotonda (a 750 m ), girar cap al poble de Guils de Cerdanya i, just a l’entrada del poble, agafar el trencall a la dreta fins a l’estació d’esquí nòrdic Guils Fontanera, a partir d’aqui seguim la pista que que continua pel Pla de la Feixa i baixa després fins al Refugi. Cal indicar que la pista es molt mes ample i planera que la de Meranges.

La zona de Malniu és un dels espais lacustres més importants i interessants de la Cerdanya. L'itinerari que us presentem a continuació us permetrà descobrir quatre magnífics estanys amagats entre boscos i muntanyes, sota l'imponent Puigpedrós

Refugi de Malniu 2.138 mts.

Guardat i en molt bon estat, disposant també de servei de bar. L’aparcament no és gratuit, ja que es paga una petita quantitat destinada a la conservació del propi refugi i la seva àrea d’esbarjo (font, taules de pedra, etc.). Just al costat del refugi trobareu l'estany Sec, que no s'ha de confondre amb l'estany de Malniu.

Des d'aquí, i seguint el curs del rec de Malniu, el sender que seguirem és el 119, amb marques grogues i blanques de pendent suau durant uns 30-35 minuts fins arribar a l'Estany de Malniu.

Estany de Malniu 2.250 mts.

Un bucòlic indret envoltat de pinedes de pi negre i de les parets rocoses del pic del Castell dels Lladres i del Pedró de la Tossa. Les dimensions d'aquest estany ens sorprenen. És recomanable fer una passejada pel costat del llac per tal d'admirar la seva bellesa.

Nosaltres vam decidir vorejar l'estany per l’esquerra fins arribar a l'altre costat.

A partir d'aqui enfilem costa amunt fins a sortir al Prat Fondal on hi ha l’Estany del Fener de l’Ós (o Mal). Es tracta d’un sender que no està senyalitzat i per tant pot resultar perdedor.

Estany del Fener de l’Ós 2.300 mts.

En realitat aquest estany no existeix, tractant-se d’una ampla zona enclotada i humida al davat del Prat Fondal.

Des d’aquí, hem de canviar de direcció i anar sempre a l’est, seguint un corriol d’aigua, davallant entre el bosc i les pedres, fins trobar-nos al cap d’uns 500 mts. i enclotat, per sota nostre, l’Estany de Guils.

Estany de Guils 2.254 mts.

De forma arrodonida i amb unes ribes  força pedregoses, peró envoltat d’abets, per la qual cosa el seu entorn és agradable.

A la tornada agafem el sender 121 pasant altre cop pel Prat Fondal fins arribar a l’Estany de Malniu i una altre vegada encarar-nos al lloc de sortida.

A l’arribada vam decidir visitar i deixar per al final l’Estany Sec “Estany del Refugi”.

Estany Sec 2.127 mts.

És un llac artificial que no s'ha de confondre amb l'estany de Malniu, i que malgrat el seu nom sempre té aigua.

Punt final del nostre itinerari.

Presentació Diapositives

Perfil i Estadístiques

Punts més significatius, interessants i conflictius de la ruta

Resum
Distància: 5,77 Km. Àrea: 0,1 Quilòmetres quadrats.

Hora
Temps transcorregut: 3:51 h Temps en moviment: 2:13 h Temps aturat: 1:38 h

Alçada
Inici: 2125.7 m. Màxima: 2301 m. Mínima: 2123 m.

Desn. de pujada acumulat: 182.2 m.
Desn. de baixada acumulat: 183.56 m.

Mapa

Cartografia: Cerdanya, Editorial Alpina (1:25.000)